De westkust van Australië - Reisverslag uit Broome, Australië van Nathalie Brink - WaarBenJij.nu De westkust van Australië - Reisverslag uit Broome, Australië van Nathalie Brink - WaarBenJij.nu

De westkust van Australië

Door: Nathalie Brink

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

18 Juli 2014 | Australië, Broome

Wauw wat vliegt de tijd en wat heb ik weer veel fantastische dingen meegemaakt! Door alle hulp van Neil heb ik een paar nachten heerlijk geslapen in zijn appartement in Sydney en binnen een weekje heb ik de auto voor een goede prijs verkocht op de automarkt in Sydney. Een hele grote 'TA' aan hem. Dezelfde dag dat ik de auto verkocht vloog ik naar Adelaide waar ik de volgende dag Nellie en Greg zou ontmoeten. Helaas had ik nog een beetje last van mijn jetlag en versliep ik mij gigantisch (waarschijnlijk ook omdat we het geweldige plan hadden nog om half 4 's nachts de wedstrijd Nederland-Spanje te gaan kijken).

Een dagje later dan gepland ontmoette ik ze dan toch. Zij zijn heel lieve mensen, hij komt uit Canada en zij uit Duitsland en samen met Richard uit Engeland vertrok ik 3 dagen later uit Adelaide om beginnen met onze roadtrip van Adelaide naar Perth. Natuurlijk wel nadat ik naar het wijnmuseum en Hahndorf was geweest.

De eerste nacht begon al geweldig. Greg zijn vrienden kwamen met een truck vol met hout aan en ons diner bestond uit barbecue met oesters. De kustlijn is geweldig en we zagen dolfijnen tijdens de super mooie zonsondergang. Ook heb ik een nieuwe vaardigheid die ik op mijn cv kan zetten: marshmallows toasten!

We stonden vroeg op omdat we wilden gaan zwemmen met haaien en zeehonden. We mochten gratis mee met een boot! Helaas was het zo ruw op zee dat de tocht voornamelijk uit kotsende mensen bestond en het was te heftig om de kooi in te gaan, maar wat een prachtige omgeving en wat een spannende tocht. Ook hebben we vissers bezig gezien die tonijn vingen. Super indrukwekkend! 's Avonds stond er een warm bedje voor ons klaar in een fantastisch huis aan zee waar we een geweldige maaltijd voorgeschoteld kregen. Verse groentes, gerookte tonijn, allerlei kazen en zelfgemaakte pavlova. Heerlijk!

We hebben kangoeroes gezien op hagelwitte stranden, walvissen gespot in super helder water, de langste rechte weg van Australië (de nullarbor) gereden en wijn geproefd in Margaret river. Ook hebben we een boom beklommen van 65 meter hoog waar gigantische spijkers in getimmerd waren en we verder geen beveiliging hadden en toen ik nog trillend terug klom naar beneden kwam ik Julie tegen die ik al in Adelaide had ontmoet. Super grappig!

Wat hebben we een prachtige dingen gezien en gedaan. We hebben fantastische plekken gezien, elke avond gekookt op het kampvuur met een prachtige sterrenhemel. Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden, dus bekijk vooral de prachtige foto's die Greg gemaakt heeft en laten we vooral vergeten dat het 's nachts verschrikkelijk koud was!

Na 10 van deze heerlijke dagen kwamen we aan in Perth. Nadat ik mijn backpack had neergegooid in het hostel zou ik Julie weer ontmoeten en toen kwamen we op het geweldige idee om samen verder te reizen.

We zijn met de gewone bus naar Exmouth gegaan en daar werden we opgehaald door de magic bus. Deze bus is van een Australische jongen en hij rijdt al 2 jaar rond in Australië. In deze bus zaten 20 backpackers met verschillende nationaliteiten en het draait vooral om gezelligheid, muziek en drinken. Een super leuke sfeer, echt een grote familie. We hebben weer prachtige stranden gezien zoals die bij Exmouth en 80 Mile beach en hebben in het ijskoude water in de grotten van Karijini Nationaal park gezwommen en genoten van de zon bij de watervallen.

Na deze heerlijke rit zijn we aangekomen in een super schattig stadje in het westen, Broome. Het staat bekend om zijn parels, het kameel rijden op het strand en the staircase to the moon, waarbij je de maan ziet opkomen boven de zee en door de reflectie hierin ziet dit eruit als een trap. Dit is een van de laatste stranden waar ik gewoon in de zee kan zwemmen (verder naar het noorden zijn krokodillen en heel gevaarlijke kwallen) en de temperatuur is hier eindelijk weer heerlijk. Ook Greg, Nellie en Richard vonden dat denk ik want die kwam ik hier weer tegen. Hoe leuk om ze hier weer te zien!

Ik was al van plan om niet meer met de bus verder te gaan omdat ik de nationale parken wil bekijken en de bus hier niet kan komen, maar helaas is de bus aangehouden en mocht de bus niet meer verder rijden. Super sneu voor Jake, degene van wie de bus is, omdat hij de laatste jaren precies deed waar hij altijd van gedroomd heeft. Iedereen gaat nu op andere manieren naar Darwin of ergens anders heen.

Ik vind het hier heerlijk en heb geen gevoel om te moeten haasten, dus ik blijf hier sowieso nog even. 4 augustus moet ik in Darwin zijn voor mijn vlucht naar Indonesië en hopelijk pakt alles net zo goed uit als alles tot nu toe is gegaan!

Heel veel liefs,
Nath

  • 18 Juli 2014 - 09:15

    May:

    Ha schat, fijn om weer wat te lezen, we gaan er even gezellig bij zitten, genieten van je verhalen,

    dikke kus ons an en may

  • 20 Juli 2014 - 13:30

    Therese Janosa:

    Hoi Natalie,
    Leuk om weer wat van jou te lezen!
    Je ziet prachtige dingen, ontmoet bijzondere mensen dat is fantastisch meid!
    Ben benieuwd naar het volgende verslag.

    Liefs Therese

  • 23 Juli 2014 - 12:10

    Britt:

    Wat een sprookjesverhalen chick! En de foto's zijn prachtig! Het lijkt me daar heel bijzonder!
    Leuk dat je wat geschreven hebt.

    Liefs!! xxxxx

  • 24 Juli 2014 - 14:40

    Fred:

    hoi nathalie hoe is het daar in australie en ik vind de fotos heel erg mooi hoor en ik hoop dat je het daar leuk hebt en ik wens je het allerbeste geluk in de toekomst

  • 12 Augustus 2014 - 20:59

    Heidy En Hans:

    hoi nathalie wat heb je weer een leuke fotos gemaakt en weer van alles beleefd we hebben van stefan gehoord dat jullie elkaar in BALIE zullen ontmoeten en samen vakantie gaan vieren dat zal wel een gezellige boel worden zoals je weet zyn wy ook verschillende keren daar geweest is hartstikke leuka
    als je een leuk plekje zoekt moet je naar SANUR gaan leuk en gezellig KUTA ligt er vlak bij een ruwe zee voor surfers super maar erg duur pas op voor de zeeslangen en de apen we wensen jullie heel veel plezier dikke kus hans en heidy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Ik ben Nathalie, afgestudeerd met de bachelor degree voor International Tourism Management. Tijdens deze opleiding heb ik buiten de leuke colleges ook mooie en bijzondere reizen mogen maken en hierna heb ik gewerkt als reisleidster. Het volgende avontuur is een jaar naar het buitenland en wel naar Australië Veel plezier met lezen!

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 33068

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2013 - 18 Oktober 2014

Down Under! En meer...

15 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

X-Travel Rovinj 2011

12 December 2010 - 25 April 2011

Fantastique France!

22 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Zuid-Afrika!!!

Landen bezocht: